Onze tweede week in Australië (04 - 11 November) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emile Ad - WaarBenJij.nu Onze tweede week in Australië (04 - 11 November) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emile Ad - WaarBenJij.nu

Onze tweede week in Australië (04 - 11 November)

Blijf op de hoogte en volg Emile

12 November 2012 | Australië, Hervey Bay

Zondag 4 nov: Van Rollingstone naar Airlie Beach, de Whitsunday Islands. Na nog even een vroege duik in het mooie zwembad gaan we om 10 uur op pad. De tocht verloopt voorspoedig en met een paar stops onderweg komen we om 15 uur aan in Airlie Beach. Veel kangoeroes onderweg, helaas allemaal plat, omgekomen in het nachtelijke verkeer. We begrijpen nu waarom ze bij Apollo ons hebben afgeraden in het donker te rijden. We boeken een plek op Airlie Cove BIG4 Camping. Omdat de geplande tocht van maandag vol is besluiten we 3 nachten te blijven en boek de tour voor de eilanden voor dinsdag. Biedt de gelegenheid om maandag te gaan vliegen dus ook maar geboekt.

Maandag 5 nov: In de morgen om 8 uur naar het voeren van de vogels, ruim 50 regenbooglorries komen daar op af en ze zijn redelijk tam en eten van je hand, erg leuk. Even het dorp in om wat sfeer te proeven en om 13:45 uur worden we opgehaald door GSL Aviation om naar het vliegveld in de buurt te gaan. Daar wacht ons een vliegtocht over de Whitsunday Islands en het Great Barrier Reef. Een fantastische vlucht, mede door het fraaie weer, over de eilanden en vooral het rif maakt een diepe indruk. Doordat er ook 2 personen op Hamilton Island opgepikt moesten worden kregen we er een tussenlanding bij en duurde onze vlucht ruim 1,5 uur, mooi meegenomen. In de avond naar de Mexicaan voor een lekker diner, tenslotte waren dit van Ad en Emile de trouwdagen.
Dinsdag 6 nov: Met Whitehaven Xpress op pad. Bryan, de captain van onze boot, heet ons welkom. Eerst gaan we naar Mantaray Bay waar we weer een uurtje kunnen snorkelen, veel vissen, mooie kleuren. Vervolgens naar Whitsunday Island, naar de Whitehaven Beach. Op het prachtige strand kunnen we lekker relaxen en we krijgen daar ook een heerlijke Aussie BBQ aangeboden. In de middag naar Hill Inlet voor een boswandeling naar een fraaie lookout over de eilanden en de stranden. Uitzicht op 56 kleuren blauw. Een dag om met voldoening op terug te kijken.

Woensdag 7 nov / donderdag 8 nov 2 lange ritten van 486 en 389 km van Airlie Beach via Rockhampton naar Hervey Bay. Op zich zelf goed te doen maar door de vele wegwerkzaamheden onderweg kost het op beide dagen ongeveer 2,5 uur extra reistijd. We kunnen het bord Roadwork dromen. In Hervey Bay boeken we 3 nachten op Fraser Coast Top Tourist Park. We maken nog even gebruik van het zwembad en de spa en gaan de avond weer lekker op ons terrasje doorbrengen. Boven ons maken enkele vliegende vossen (grote vleermuizen met vleugelspanwijdte van 1m) ruzie over de vruchtjes aan de bomen. Veel herrie maar ook wel leuk.

Vrijdag 9 nov: dagje relaxen in Hervey Bay, boodschappen (ze hebben hier Aldi), in het dorp over de Esplanade flaneren (voor het dagelijks ijsje) en thuis weer een duik in het zwembad. We sluiten de dag af met een BBQ in de Campingkitchen.

Zaterdag 10 nov: Fraser Island. Vroeg uit de veren want we worden om 7:20 uur opgehaald door een 4x4 van Unique Fraser Tours voor een dagtocht naar het mooie Fraser Island. Eerst de ferry naar het eiland en vervolgens duikt de 4x4 meteen het regenwoud in om via een hotsknots route naar het strand te gaan. Het strand is een echte Highway van zand waar 80 mag worden gereden (maar het wordt af en toe wel 100). Leuke chauffeur Troy die heel boeiend alles uitlegt en Jo, een Aboriginal, die wat accenten toevoegt van de cultuur. We bezoeken The Maheno Shipwreck, en gaan dan naar het bovenste deel van het eiland Indian Head en de Champagne Pools. Helaas is het weer wat minder maar de tocht is er niet minder door. We bezoeken Eli Creek (je hebt daar een slide in de rivier waar je je lekker door het water kunt laten meevoeren). Na Eli Creek en lekkere lunch en vervolgens terug over het strand naar de weg naar lake McKenzie. In totaal hebben we 150km over de strandsnelweg gereden, soms door het water, soms door het rulle zand. De weg naar het meer is helemaal spectaculair, onze 4x4 heeft gelukkig genoeg power. Bij het meer stortregent het, van zwemmen komt niet veel, alleen Ruud neemt een duik, het water is er prachtig helder en ook hier het mooie witte zand. De terugweg wordt een race tegen de klok, onderweg nog een gestrande auto lostrekken en andere gestrande auto’s links laten liggen om op tijd de ferry te halen. We gaan de boot op en meteen vaart hij weg, lag nog op ons te wachten, anders was het morgenvroeg 9 uur geworden. Ondanks het regenachtige weer, vooral het laatste deel, kijken we terug op een spectaculaire tocht. Blij dat we 4x4 tocht hebben gekozen en niet de dagtocht met de bus. Op het strand nog enkele dingo’s gezien en op de terugweg naar de camping zowaar ook kangoeroes in levenden lijve.

Zondag 11 nov: Vandaag de rit van Hervey Bay naar Brisbane. Het weer is alweer opgeknapt dus we rijden lekker in het zonnetje. Omdat de rit niet zo lang is gaan we halverwege de afstand even naar Noosa. Noosa heeft prachtige stranden met hoge golven, een echt surferparadijs. Tientallen surfers wachten geduldig op dé golf die ze langs de rotsen naar het strand voeren zal. Een mooi en soms spectaculair gezicht. Na een paar uur relaxen in Noosa rijden we verder naar Aspley een buitenwijk van Brisbane waar we op de BIG4 camping overnachten

De koek is weer op voor deze week, groeten van Ad, Emile en Ruud vanuit Down Under en tot de volgende keer.

• 12 November 2012 - 19:47

Erik En Fedor:

Hallo Ad, Emile en Ruud,

Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Mooie foto's ─ jullie hebben alweer veel gezien!

Kijken jullie morgenochtend (14 nov) nog naar de zonsopkomst? Een totale zonsverduistering (05:56 tot 07:59) zie je immers zo vaak niet, hoewel jullie waarschijnlijk net te zuidelijk zitten (Brisbane 83%).

Groetjes, en geniet van jullie vakantie!
    Erik en Fedor

• 12 November 2012 - 21:04

Jur En Sacha:

hy guys!

nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. we denken weer even terug aan het leuke feestje in het wijnfort! leuk om jullie te volgen. gniet met volle teugen, het is een unieke ervaring (weten wij ook weer uit ervaring). goed insmeren en niet te veel walibi's aanrijden! grtz uit Loo

• 13 November 2012 - 08:26

Sanne:

Wederom schitterende foto's. Geniet ervan!

• 13 November 2012 - 09:02

Karin:

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met jullie 1ste huwelijksjubileum....mogen er nog vele volgen.
    Geweldig om weer de up date te lezen. Veel herkenbare plaatsen, merk wel dat jullie de luxere versie volgen dan tijdens mijn Backpack avontuur.
    Mooie foto's van de Whitsundays hoor.....
    Tot volgende week !