De eerste week in Australië (26 okt - 4 nov) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emile Ad - WaarBenJij.nu De eerste week in Australië (26 okt - 4 nov) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Emile Ad - WaarBenJij.nu

De eerste week in Australië (26 okt - 4 nov)

Blijf op de hoogte en volg Emile

04 November 2012 | Australië, Hervey Bay

De start van onze reis naar Australië

Vrijdag 26 okt / zaterdag 27 okt: vrijdag 14 uur: Vlucht van Amsterdam naar Hongkong – Cairns met Cathay Pacific. Eerst de etappe naar Hong Kong, een vlucht van 11 uur. De vlucht verloopt voorspoedig en relaxed, maar de dagkamer in Hong Kong is toch wel lekker om even lekker te douchen. We verblijven in Hotel Royal View met een mooi uitzicht op de haven en een deel van de stad. Er blijft ook nog wat tijd over om wat van Hong Kong te zien, veel hoogbouw met leuke moderne pleinen ertussen. Zaterdag 23:40 uur weer verder naar Cairns, een vlucht van 7 uur. Op zondag 28 oktober 8:45 uur plaatselijke tijd zetten we voet op Australische bodem.

Zondag 28 okt / maandag 29 okt: Vanaf het vliegveld is het maar een korte trip naar het Mercure hotel waar we 2 nachten logeren. Cairns is een levendige stad. De Esplanade loopt langs het strand bijna vanaf het vliegveld tot het centrum van de stad. Het is een mooie boulevard om te flaneren en restaurants naar ieders smaak, goed toeven daar. Ook het winkelcentrum bij het station is de moeite waard en Ruud valt al meteen voor een nieuwe broek en shirt. We gebruiken deze twee dagen vooral om lekker te relaxen en te genieten van het mooie warme weer. Om zodoende dinsdag uitgerust op pad te gaan met de camper.

Dinsdag 23 okt: Van Cairns naar Newell Beach. Om 10 uur checken we uit en gaan met de taxi naar Apollo voor het ophalen van de camper, een ritje van een kwartier. Hij is wel groot hoor! Eigenlijk voor 6 personen dus voor ons drietjes plek zat. En links rijden natuurlijk, ook een nieuwe beleving maar Emile heeft het snel onder de knie. Een mooie rit langs de kust brengt ons naar Newell Beach, net boven Port Douglas. Een mooie camping met goede faciliteiten. We BBQen in de camping kitchen en brengen de avond lekker buiten door, het blijft zeer aangenaam van temperatuur. Op naar de eerste welverdiende nachtrust in ons moterhome.

Woensdag 24 okt: We worden gewekt in een grote tropische volière, gezang en gekwetter alom. Na het ontbijt vroeg op pad naar de Mossman Gorge in het Daintree Rainforest. Trails door het regenwoud met mooie viewpoints op de rivier en doorkijkjes door het bos. Aan zwemmen wagen we ons maar niet, nat en vochtig worden we toch wel in de klamme natuur, maar het is ook wel echt genieten. Later op de dag rijden we door naar de badplaats Port Douglas en installeren ons op Tropical Breeze, een camping aan het strand, een mooi zandstrand waar we de rest van de middag lekker zwemmen en zonnen. En het blijft gewoon mooi weer, zonnig, 28 graden en tot laat in de avond lekker om buiten te zitten.

Donderdag 1 nov: De snorkeltocht naar de trekpleister van deze streek : The Great Barrier Reef. We worden vroeg in de morgen per shuttlebus opgehaald en naar de boot gebracht. Naar het Outer Reef waar we op drie locaties ongeveer een uur kunnen snorkelen, tussendoor een heerlijke lunch en veel vers fruit. We genieten van het prachtige koraal en alle kleurrijke vissen om ons heen tot haaien toe (kleintjes hoor). Aan het eind van de middag zijn we, enigszins rood door zon, zee en wind weer terug en kijken terug op een hele mooie en sportieve dag.

Vrijdag 2 nov: De dag van Kuranda Scenic Railway en Skyrail. We rijden naar Caravonica en gaan daar met de gondel van Skyrail naar Kuranda. Een tocht van 7,5 km over het regenwoud met een tweetal stops om het regenwoud in te gaan en de mooie waterval Barron Falls te bezoeken. In kuranda verblijven we ongeveer 2 uur en bezoeken daar de Koala Garden, knuffelen met koala´s en walibies. Met de Scenic Railway aan de andere zijde van de Barron Gorge terug naar Freshwater. Een rit met een oude trein langs de rotswand met mooie vergezichten. Aan het eind van de middag weer op pad en we belanden uiteindelijk in Yungaburra waar we overnachten op het Lakeside Caravan Park, op de dam met aan beide zijden het water. En het blijft ook hier maar steeds mooi weer.

Zaterdag 3 nov: Hoever gaan we komen? We vertrekken vanuit Yungaburra en rijden naar Millaa Millaa voor een bezoek aan enkele watervallen, in het droge seizoen wat minder spectaculair maar toch de moeite waard. Verderop maken we een stop bij Paronella Park. Daarin staat een ruïne van een kasteel in Spaanse stijl, gebouwd in 1930 (!) voor Jose Paronella, heel apart. Uiteindelijk belanden we in Rollingstone op het Big4 Beach Caravan Resort. Big4 campings zijn heel luxe en deze dus ook, een groot mooi zwembad waar we nog even induiken om de lange rit van ons af te spoelen.
Dat was het voor deze keer, tot over ongeveer een week maar weer

• 04 November 2012 - 12:16

Anke:

Mooi, mooi, mooi; zeker die onderwaterfoto van jullie drieën, erg leuk!
    Liefs Anke

• 04 November 2012 - 15:08

Jeroen, Linda En Roan:

Erg leuk om dit te lezen. Dit beloofd wat voor jullie trip. Enjoy!

• 04 November 2012 - 19:23

Sanne:

Te gekke foto's! En die koala en kangaroe zijn zoooo schattig (beetje jaloers hoor! maar geniet ervan!)

• 05 November 2012 - 19:11

Bas:

Heren,
    Wat klinkt dat weer lekker zeg!
    Ik ben echt mega jaloers op jullie!
    Geniet er van want hier is het vreselijk '#*+@"':/ weer.
    Zeggen jullie nog even 'haai' tegen die . . . Haai?

Enjoy!
    Bas (en Iris)

• 05 November 2012 - 19:33

Liz:

Hi guys!

F een berichtje van jullie 'thuisfront'. Alles ok hier. Na een week kan ik wel zeggen dat ik de weg weet in de lades en kastjes ;) het bevalt me dan ook erg goed. Al zou ik best willen ruilen hoor met de camper!!
    Mooie foto's samen met het reisverslag geven een goed beeld. Ook ik ben dan ook megaaaaa jaloers .....

Have fun!!

Liz x

• 05 November 2012 - 19:39

Karin:

En zo zitten jullie alweer aan de andere kant van de wereld....hoe bedoel je de tijd vliegt.
    Goed dat jullie genieten van iedere dag !

Enne terwijl ik hier zit te bibberen bij die 4 graden en vorst aan de grond, krijg ik het toch een beetje gemoedelijk warm van jullie verhalen.
    En een vleugje herkenning....Daintree Forrest en Mossman Gorge....ben ik ook geweest en snorkelen in de Great Barier reaf....done that...seen that.... ha ha ha
    Maar eh....niet zulke mooie onderwaterfoto's als jullie.

Rest van het rondje komt me niet bekend voor, dus ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen ! Veel plezier komende week !!!

Groetjes Karin

• 06 November 2012 - 19:29

Kitty:

Volgens mij rollen jullie van de ene rollercoaster in de andere... Klinkt super allemaal!

• 07 November 2012 - 09:18

Arno:

Hallo Ad & Emile,

Gemist dat jullie alweer op pad zijn gegaan, en dus niet meer de hand geschud. Ik was het weekend weg. Dan via deze weg maar: een hele mooie reis gewenst! Zo te lezen lukt dat al helemaal. Hartelijke groet, Arno & Simone

• 09 November 2012 - 15:21

Kees En Rien:

Met heel veel interesse jullie verslag gelezen. kan inderdaad geloven dat het de moeite waard is. zie al uit naar het volgende verslag en jongens geniet Rien en Kees