Vancouver 26-08 t/m 28-08 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emile Ad - WaarBenJij.nu Vancouver 26-08 t/m 28-08 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emile Ad - WaarBenJij.nu

Vancouver 26-08 t/m 28-08

Blijf op de hoogte en volg Emile

29 Augustus 2012 | Canada, Vancouver

Vancouver, mooi en overzichtelijk
Na een voorspoedige reis, zonder enige turbulentie en een zachte landing, zijn wij om 13:15 in Vancouver geland. De douanefaciliteiten verliepen vlot en ca 45 minuten na de landing zaten we in de Skytram naar Vancouver downtown, een rit van ca 20 minuten. Het hotel Days Inn lag op 200 m van het station en we werden daar al verwacht zodat alles van de reis vlotjes verlpen is. Mooi hotel, grote kamer en lekker centraal. Eerste dag verder besteed aan verkennen van de omgeving, vooral Canada Place. Het leuke was dat de MS Statendam aangemeerd lag, het zusterschip van de Volendam waar wij de cruise mee maken. Verder Gastown (de steamclock) en Chinatown bezocht. Chinatown viel ons tegen in de avond is vrijwel alles dicht, maar ja als je San Fransico Chinatown al gezien hebt…
Op de 2e dag, 27 augustus, Vancouver verder verkend, natuurlijk naar de Look-out Tower, prachtig uitzicht op de stad, in de avond op hetzelfde ticket nog een keer geweest om de verlichte stad nog eens te bewonderen.
In de middag Stanley Park ‘gedaan’ een mooi, uitgebreid park met allerlei atracties, de totempalen, aquarium(niet bezocht) en veel natuur, waarin het prachtig wandelen is. Na de Look-out in de avond bij de Italiaan gegeten en toen was ons pijpje leeg en zijn we lekker vroeg naar bed gegaan.
Op 28 augustus met de free shuttle naar Capilano River Park gegaan. De Capilanao suspension bridge is echt een belevenis, wat een gewiebel en daardoor best heftig, zeker als je ook wat last van hoogtevrees hebt. Ook dit is een mooi natuurgebied, een wandelpad hoog door de boomtoppen en een uitstapje boven het ravijn.
Met de lijnbus naar Grouse Mountain doorgereden en daar de Sky ride en Peak ride (een ski-lift) naar de top gegaan. Prachtig uitzicht op de stad, alleen wat minder weer, veel lage bewolking en af en toe een spatje regen. Voor het oog alles prachtig maar wat minder weer voor de foto’s. En best wel koud daarboven.
Met de lijndienst en de seabus weer terug naar het hotel. We hadden het uitgaansleven van Vancouver nog willen beleven, maar na een uitgebreide BBQ maaltijd toch maar besloten om dat niet te doen en lekker te gaan slapen. Om uitgerust aan de cruise naar Alaska te beginnen.
Tot een volgend verslag, het ga jullie goed, wij hebben in ieder geval niks te klagen.

• 29 Augustus 2012 - 19:25

Marian:

Hoi Ad & Emile,

Zie al wel dat jullie er van genieten, dat moet ook. Heb de foto's gekeken ziet er erg mooi uit. Vooral die lange brug tussen de bomen door.
    Geniet ervan.

Liefs Marian.

• 29 Augustus 2012 - 19:39

Bertine:

Hoi ad en emile.
    Ziet er gaaf uit! Heel veel veel plezier op de cruise.

Liefs Bertine

• 29 Augustus 2012 - 19:48

Anke:

2x op hetzelfde ticket de look-out Tower bezocht??? Stelletje criminelen....
    Jullie hebben al wel snel het echte reistempo te pakken: vroeg naar bed en vroeg weer op. Veel plezier op de cruise!

X Anke

• 29 Augustus 2012 - 21:10

Inge:

goh, wij hebben deze week alleen gewerkt....
    jullie hebben al veel gezien en ondernomen en ook zonder hoogtevrees ziet de brug er angstaanjagend uit!!
    Mooie foto's, geniet ze !

Groetjes Inge en Marko

• 31 Augustus 2012 - 07:38

Karin:

Oh.......ben niet jaloers, ben niet jaloers, ben niet jaloers......ga zo gewoon lekker werken, hartstikke mooi regenweer hier in Nederland, ga gewoon de Pleybrug over , die wiebelt tenminste niet en hier is het tenminste niet koud. Nee hoor.......ik ben niet jaloers........(Zou ik het zelf gaan geloven als ik het vaak genoeg zeg??? :-))

Kan niet wachten op het volgende reisverslag.....en de stoere verhalen daar in Volendam.

Veel plezier !

Karin