Onze eerste week in de camper 5 sep t/m 12 sep - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emile Ad - WaarBenJij.nu Onze eerste week in de camper 5 sep t/m 12 sep - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Emile Ad - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in de camper 5 sep t/m 12 sep

Blijf op de hoogte en volg Emile

12 September 2012 | Canada, Vancouver

Woensdag 5 sep: vroeg uit de veren voor het ontbijt en om 8:15 ontscheping, alles verliep vlot en na een half uur staan we op de wal met onze koffers. West Coach Mountain Campers gebeld en deze zijn al na 20 min aanwezig om ons op te halen. Na nog een Oostenrijks paar opgepikt te hebben gaan we op weg naar de verhuurlocatie. Onze chauffeur is een Zwitser dus makkelijk met elkaar converseren in het Duits. Na het nodige papierwerk en uitleg van de camper kunnen we op pad. Eerst naar de super in Chilliwack om de nodige proviand in te slaan en de koelkast en vrieskast zien er daarna goed gevuld uit. Door naar Harrison Hot Spring RV Park.. Een mooi plekje onder de bomen op een kleine, rustige camping. Nog even in Harrison relaxed van het uitzicht over het meer genoten en daarna op naar onze eerste nacht in ons huis voor de komende maand.
Donderdag 6 sep: het slapen in een camper lukt ons in ieder geval prima. Vandaag een mooie zonnige dag en 29 graden. Op weg naar Manning Provincial Park. Onderweg gestopt bij de Hope Slide waar in 1965 een hele bergwand naar beneden gekomen is na een aardbeving. Dat is nog zeer goed te zien. Bij Manning Park maken we eerst nog even een uitstap naar de Cascade Lookout. Een klim van 8 km met als resultaat een fantastisch uitzicht naar de omliggende bergtoppen, tot in de USA toe. In Manning Park installeren we ons op een mooie plek onder de bomen en maken vervolgens een lange wandeling van 8 km rondom het Lightning Lake, heel helder water met zalmen, het pad loopt pal langs het water, met mooie doorkijkjes.
Vrijdag 7 sep: Van Manning Park naar Oliver. Onderweg stoppen we in Okanagan Falls op zoek naar de waterval. Maar waar is die? Een oudere maar zeer vriendelijke dame in het Visitor center vertelt ons dat deze waterval er niet meer is, ingedamd vanwege alle overstromingen. Er hangt nog wel een foto hoe mooi het was 65 jaar geleden. Je kunt zelf T-shirts kopen met de tekst ‘where are the falls’. Onze gastvrouw heeft nog wel een mooi alternatief, een korte route naar de See Ya Later Ranch, een hoog gelegen terras met fraai uitzicht over de wijngaarden van de vallei. De gastvrouw daar zet speciaal voor ons koffie (tja, iedereen drinkt daar natuurlijk wijn) en we genieten een tijdje van uitzicht en maken daarna plaats voor een 20-tal porcherijders die blijkbaar met een tocht bezig zijn. In Oliver verblijven we op het Bel Air Cedar Resort waar we ook nog even gebruik maken van het zwembad en de hot tub.
Zaterdag 8 sep: Van Oliver naar Castlegar.En weer een mooie zonnige dag. Via Osoyoos, daar even de tijd genomen om wat foto’s te maken met uitzicht op stad en meer. Onderweg gestopt bij Christina Lake, een bergmeer met relatief warm water, in de zomer 23 graden maar ook nu nog goed te hebben, lekker even zonnen en we nemen dan ook even een duik. In Castlegar even naar de dam, maar als je de Hooverdam in de USA al gezien hebt valt een dam verder meestal tegen en ook deze was niet echt bijzonder. Dus maar verder naar het Castlegar RV Park voor onze overnachting.
Zondag 9 sep: Van Castleger naar Nakusp. Vandaag wat ander weer, er wordt regen en onweer verwacht. Op de planning staat een mooie route via Nelson-Balfour-Kaslo-New Denver, langs mooie meren omringd door bossen en hoge bergketens. Bij het verlaten van Castleger worden we staande gehouden door een vriendelijke agent, er is een evenement. Even later passeren enkele honderden motoren van allerlei merk, aan het aantal toeschouwers langs de weg te zien een jaarlijks spektakel. Maar na een half uur mogen wij ook verder. In Balfour wilden we even naar de overkant met de gratis (jaja we zijn Nederlanders) veerboot om even vanaf het water van de omgeving te genieten, maar omdat het inmiddels is gaan regenen en de bergen in nevelen zijn gehuld zien we daar vanaf. Ondanks het mindere weer is de route toch zeer de moeite waard. Je went wel aan de natuur maar het blijft mooi. In Nakusp keuze uit Nakusp Municipal RV Park (maar ja een stad van 1736 inwoners…) en Nakusp Hot Springs RV Park, dit park ligt 12 km verder een kronkelweggetje op. We kiezen voor de laatste en dat blijkt een goede keuze. De camping ligt direct naast de Hot Springs en we brengen daar een paar uur door om te genieten van de ontspannende sfeer van heet waterbronnen van 36 en 43 graden. Als gerimpelde oude mannetjes zoeken we onze camper weer op voor de nacht.
Maandag 10 sep: Van Nakusp naar Revelstoke. Via de pont van Galena Bay naar Shelter Bay. De pont vaart 1x per uur maar gelukkig kunnen we met de eerstvolgende mee, hij wordt dan ook lekker volgestouwd, we staan bijna onder de vrachtauto geladen met bomen. Maar ook dit is een gratis pont, dus geen klagen. In Revelstoke naar het Mount Revelstoke National Park, ons eerste National Park, dus we schaffen maar meteen een pas aan voor alle NP’s. Met flink wat haarspeldbochten naar de parkeerplaats onder de top van Mount Revelstoke en van daar af met een shuttlebus verder naar boven. Voor het eerst belanden we in de sneeuw, de eerste daar van dit jaar. Op een gegeven moment zitten we in een heuse sneeuwstorm, maar tussen de buien door genieten we ook hier weer van fantastische uitzichten op de diverse trails die er zijn. Heel bijzonder is ook de ‘Icebox’ een merkwaardige rotspartij in dit landschap, vooral in de winter heel spectaculair volgens de foto’s die er hangen. Aan het eind van de dag naar onze rustplaats op de Williams Lake Campground, rustig gelegen in de bossen en, hoe kan het anders, aan een meertje. Ver van alle lawaai van de wereld.
Dinsdag 11 sep: Van Revelstoke naar Canal Flats. Vandaag gekozen voor een lange rit omdat we, in afwijking van onze oorspronkelijke planning, ook naar Waterfront National Park willen en dat ligt helemaal in het zuiden van Alberta. Wel nog even in Mount Revelstroke de Skunk Cabbage Trail gedaan en in Glacier NP de Hemlock Grove Trail. Geen lange trails (1200m en 500m) maar het leuke ervan is dat je op een hoge houten vlonder over een moerasgebied loopt met goed zicht op de planten en waterpartijen. Het regent nog een beetje en dat past wel bij een moeras. Daarna door richting zuiden, we kijken wel hoever we komen. Het weer knapt aardig op en we krijgen steeds meer zon wat een mooi uitzicht over de deels besneeuwde bergketens geeft. Het rijden over de Trans Canadian Highway 1 gaat lekker snel, vrijwel geen verkeer en een goede weg. Met een paar stops onderweg voor koffie en bij viewpoints zijn we om ca 17 uur ruim 300 km verder in Canal Flats en we besluiten hier te overnachten op Kootenay River RV Resort & Campground een wat dure naam voor een eenvoudige camping in een soort wildernis, maar voorzien van alle faciliteiten zodat we ook kunnen wassen. Het blijkt wel ineens 18 uur te zijn want we zijn een tijdgrens gepasseerd. Dus maar vroeg naar bed vanavond.
Dat was het voor deze keer, tot over ongeveer een week maar weer. Groeten en het allerbeste van Ad en Emile (en onze stem gaat niet verloren).

• 12 September 2012 - 08:50

Karin:

Altijd weer een genot, om 's ochtends bij mijn ontbijtje jullie reisverhalen te lezen. Zie het hele plaatje dan voor me en vergeet dan ff dat ik vandaag moet werken.
    Tot volgende week ! Enne....het rijden met de camper gaat goed, zo te lezen ??

Groetjes Karin

• 12 September 2012 - 08:57

Anke:

Bedankt voor jullie sms en facebookbericht! Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in! Jullie ook nog heel veel plezier met de rest van jullie reis; ik zal jullie verhalen bij terugkomst met veel plezier weer lezen.

• 12 September 2012 - 14:03

Marko:

Ik lees dat er weer heel wat kilometertjes worden afgelegd zowel te voet als met de camper. Doen jullie wel voorzichtig met die camper, het is geen RCZ he?

Veel plezier daar!

Groeten Marko

• 12 September 2012 - 21:12

Peg & Maus:

Hallo jongens,

Geweldig om jullie verslag te lezen. Het heeft wel iets weg van Nieuw-Zeeland. De wandelingen in de wildernis/ moeras kom je daar ook tegen. Heel wat anders dan park Sonsbeek..

Hopelijk hebben jullie jullie billen niet verbrand aan de hotsprings!!..
    Nog goud gevonden bij quartz creek?

Geniet van de rustige, ontspannende omgeving.

Groetjes

• 20 September 2012 - 20:15

Lonneke:

uuhh.. waar blijft het nieuwe verslag? Heb al jullie avonturen inmiddels kunnen verwerken, dus ben weer toe aan nieuwe input ( alhoewel ik nog steeds een beetje jaloers ben dat jullie walvissen hebben gezien:))) Maar ik gun het jullie natuurlijk van harte hoor. Geniet van de mooie tijd daar, Envooral bliven delen!!
    Veel liefs Lonneke